Roligaste på länge...

Helgen kom, och helgen gick över lika fort. Men fy vad jag har haft skoj. I fredags eftemiddag så tog jag bilen upp till Baddeman. Efter lite komplikationer på vägen och x antal samtal till 118118 samt 118100 så var jag återigen i Skövde. Det gick inte mer än 5 min förräns Badde hade öppnat sin födelsedagspresent, en efterlängtad Real Madrid jacka. Han hade ingen aning om att han skulle få den, så det märktes att han var nöjd. Det var "shoppinghelg" i Skövde så vi strosade runt och shoppade lite! Jag fick med mig ett par pumps, hudvårdsprodukter och andra nödvändigheter. ;)

Lördagen var ju ingen vanlig lördag, utan det var lördagen då jag skulle på mitt första persiska bröllop. Baddes barndomskompis Arash var det som skulle gifta sig med sin lovely wifey Mariyam (stavning?). Jag var så fruktansvärt nervös och självklart så går tiden mycket fortare då. Hemskt. Men det var så mycket mer än vad jag hade tänkt mig. Jag visste att det skulle bli "lulululu", persisk musik + dans, persiskt mat osv. Men jag hade aldrig tänkt mig att det skulle bli så roligt. JAG var uppe och dansade med de andra, JAG stod i mitten av ringen och vickade med mina höfter och axlar, JAG njöt till fullo. Det var så jäkla coolt när Arash dansade med sin pappa, påminner lite om när två batlar emot varandra hahah, ähh fyfasen vad allt var coolt.

När vi satt i bilen hem så kollade jag på klockan och den stod på 00.02 - Baddes födelsedag. Eftersom att vi var påväg hem så blev det ingen storfirning just då, men vi hade det mysigt ändå. Kollade på film och myste. Dagen efter så åkte jag och Badde till stan, födelsedagsfika/frukost och en runda på stan. Väl hemma hos honom så tog vi det bara lugnt, pratade och skojade som vanligt och sen var jag påväg hemåt igen.

Just det, i lördags på dagen, så åkte jag och badde på en liten tripp till Örebro! Deras Outlet factory där är ju enorm. Det finns verkligen allt där, flera avdelningar med jeans, kavajer, tröjor, linnen, skor, väskor, underkläder, byxor, jackor etc. etc. Jag fick med mig en del grejer hem och han med.  :)

Igår var jag först hemma hos Ida en snabbis och kollade hur deras lägenhet blivit efter helgens ompyssling. Hel mysigt verkligen. Och sen åkte jag upp till Josse och tjötade, målade naglarna och halvkollade på Hitch innan den var hemgång igen.

Har precis varit ute på en promenix med mamma och fiffi. Jag älskar att vara med mamma, hon är så cool.
Nu är klockan kvart i 2 och om drygt en timma så börjar jag jobba, not fun. Efter jobbet så åker jag och Ida upp till Josse för att kolla på film. Awesome.

Imorgon kommer Badde hit (fingers crossed) och stannar tills på torsdag. På lördag skall jag hem till Sanna för lite maskerad fest, det kommer bli skoj. Och väldigt roligt att träffa mina classmates.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback